Dopravní Magazín

First Group testuje v Cerhenicích lokomotivu řady BR Class 68 pro TransPennine Exrpess

Jak už jsem zmínil v předchozích dvou aktualitách, britský dopravce First nezahálí – do Velimi na cerhenický zkušební okruh poslal hned tři dopravní prostředky: DMU v podobě BR Class 195, nové osobní vozy Mark5/5A a lokomotivu Stadler Eurolight, která nese v rámci značení kolejových vozidel ve Velké Británii označení BR Class 68.

První kusy lokomotiv Stadler Eurolight (UKLIght) byly dodány pro operátora Direct Rail Services již v roce 2014 a sloužili jak pro vozbu nákladních vlaků, tak i pro vozbu vlaků osobních. Avšak aby bylo možné lokomotivu řady 68 zařadit jako tažnou lokomotivu vlaků TransPennine Express, musí projít testy v zátěži s novými osobními vozy Mark5/5A, které budou na danou trať nasazeny.
Jak jsem již zmínil, BR Class 68 koncepčně vychází z řady Stadler Eurolight. Jedná se se tedy o dieselovou lokomotivu, poháněnou čtyřmi trakčními motory Caterpilar o celkovém výkonu 600kW a maximální provozní rychlosti 160 km/h.
První lokomotivy řady Class 68 s ověřením pro vozbu TransPennine Express by měly být nasazeny do provozu koncem roku 2018.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading