Aktualita, která zcela minula evropský kontinent a evropská média, nepatří k těm, jež by měly být uvozeny zvučným titulkem. Přesto naznačuje, jak důležitou součástí našich životů začíná být vysokorychlostní železnice. I když…
V tomto případě je nutné poněkud poopravit tvrzení provozovatele dopravního spojení, holdingu Florida East Coast Industries – v tomto případě se nejedná o „čistokrevnou“ VRT trať, maximální rychlost 120 km/h, která je na stávajícím úseku trati dosažena, rozhodně nepatří k těm, které bychom z našeho pohledu označili za trať vysokorychlostní. Přesto stojí za pozornost – a to hned z několika důvodů.
Za prvé: jedná se o první projekt tohoto typu v rámci USA, který je plně vlastněn, financován a operován soukromým vlastníkem, již zmíněným holdingem FECI. Důležitým detailem je i to, že trať se má postupně prodloužit až do finálního stavu, kdy spojí Fort Lauderdale a Orlando, tedy v konečné fázi bude trať obsluhovat vzdálenost 390 kilometrů a provozní rychlost souprav na poslední části trati bude činit 200 km/h. A to už je rychlost, která se VRT provozu blíží.

Mapa neznázorňuje železniční úsek – je zde vyznačeno pouze silniční spojení obou měst
Vlastník licence, holding FECI, se rozhodl toto spojení (včetně budoucích, návazných úseků) provozovat pod značkou Brightline a pro vlastní provoz zvolil řešení v podobě soupravy, složené z hnacího vozidla, jímž je Siemens Charger , čtyř osobních vozů a opět hnacího vozidla. V současné době má FECI opci na 10 kusů lokomotiv Siemens Charger a protože provozní parametry lokomotivy udávají maximální provozní rychlost 201 km/h, lze předpokládat, že i po budoucím rozšíření provozu bude tato sestava (PT – 4xPC – PT) zachována i pro provoz na následných úsecích.

Na videu je reportáž televizní stanice CBS Miami, která se zahájení provozu zúčastnila prostřednictvím své redaktorky:
Discover more from Dopravní Magazín
Subscribe to get the latest posts sent to your email.