Dopravní Magazín Kolejová Doprava Kolejová Doprava - Infrastruktura VRT

Brightline – první VRT spojení v USA, které je provozováno soukromým subjektem

Aktualita, která zcela minula evropský kontinent a evropská média, nepatří k těm, jež by měly být uvozeny zvučným titulkem. Přesto naznačuje, jak důležitou součástí našich životů začíná být vysokorychlostní železnice. I když…

V tomto případě je nutné poněkud poopravit tvrzení provozovatele dopravního spojení, holdingu Florida East Coast Industries – v tomto případě se nejedná o „čistokrevnou“ VRT trať, maximální rychlost 120 km/h, která je na stávajícím úseku trati dosažena, rozhodně nepatří k těm, které bychom z našeho pohledu označili za trať vysokorychlostní. Přesto stojí za pozornost – a to hned z několika důvodů.
Za prvé: jedná se o první projekt tohoto typu v rámci USA, který je plně vlastněn, financován a operován soukromým vlastníkem, již zmíněným holdingem FECI. Důležitým detailem je i to, že trať se má postupně prodloužit až do finálního stavu, kdy spojí Fort Lauderdale a Orlando, tedy v konečné fázi bude trať obsluhovat vzdálenost 390 kilometrů a provozní rychlost souprav na poslední části trati bude činit 200 km/h. A to už je rychlost, která se VRT provozu blíží.

Opera Snapshot_2018-03-22_095754_www.google.co.uk

Mapa neznázorňuje železniční úsek – je zde vyznačeno pouze silniční spojení obou měst

Prvním úsekem, který byl veřejnosti zpřístupněn 13. ledna roku 2018, je úsek mezi Fort Lauderdale a Palm Beach. Úsek, o kterém je řeč, měří necelých 50 mil, tedy přibližně 80 kilometrů, a cesta trvá 30 minut. Na tomto prvním zprovozněném úseku je provozní rychlost 127 km/h a rychlostní souprava jej zvládne obsloužit za 30 minut.
Vlastník licence, holding FECI, se rozhodl toto spojení (včetně budoucích, návazných úseků) provozovat pod značkou Brightline a pro vlastní provoz zvolil řešení v podobě soupravy, složené z hnacího vozidla, jímž je Siemens Charger , čtyř osobních vozů a opět hnacího vozidla. V současné době má FECI opci na 10 kusů lokomotiv Siemens Charger a protože provozní parametry lokomotivy udávají maximální provozní rychlost 201 km/h, lze předpokládat, že i po budoucím rozšíření provozu bude tato sestava (PT – 4xPC – PT) zachována i pro provoz na následných úsecích.
Opera Snapshot_2018-03-22_093025_gobrightline.comV současné době Brightline nabízí dva tarify – Select a Smart. Tarif Select, který je  v úseku mezi Fort Lauderdale a Palm Beach naceněn na $20, poskytne cestujícímu více prostoru mezi jednotlivými řadami sedadel, základní občerstvení v ceně jízdného, přístup do privátních prostor na nádražích a výběr sedadla. Tarif Smart je naceněn na $10, za což cestující obdrží možnost výběru sedadla v nižší vozové třídě, v níž je méně prostoru mezi řadami sedadel, než ve vozech určených pro cestující s tarifem Select.
 
Na videu je reportáž televizní stanice CBS Miami, která se zahájení provozu zúčastnila prostřednictvím své redaktorky:


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading