Nehody a mimořádnosti

Další letecká nehoda s tragickými následky: 179 mrtvých při nehodě v Muanu

jeju air crash

Závěr letošního roku se do dějin letecké dopravy zapíše velmi černým písmem: pouhé 4 dny poté, co havaroval stroj Ázerbajdžánských aerolinií v Aktau, došlo k další tragické nehodě dopravního letadla, tentokrát v Jižní Korei.

Dopravní letadlo typu Boeing B737-8AS (registrace HL8088) na letu z Bangkoku do Muanu havarovalo dnes časně ráno v průběhu přistávacího manévru. Z doposud zveřejněných informací se na palubě letadla nacházelo 181 osob, včetně palubního personálu. Dvě přeživší osoby byly z vraku letadla vyproštěny, ostatní osoby byly prohlášeny za mrtvé (aktuální situace, jež se může změnit v průběhu záchranných prací).

Video, jež bylo zveřejněno na stránkách Sky News, zachycuje okamžik nehody. Zdroj: Sky News, South Korea plane crash latest: At least 151 killed, dozens of missing presumed dead | World News | Sky News

Jakkoliv je předčasné očekávat zveřejnění příčin nehody, podle doposud zveřejněných informací se jednalo o druhý pokus o přistání letadla. Z videa je patrné, že letadlo přistávalo bez vysunutých podvozků a ve velmi vysoké rychlosti dosedlo na přistávací plochu. Následně narazilo do zdi, jež je na konci ranveje a začalo hořet.

Fotografie zadní části havarovaného letadla JeJu Air, Manau. Zdroj: Sky News

Podle svědectví jedné z přeživších osob došlo během onoho druhého pokusu o přistání ke srážce s ptactvem a následnému poškození motoru, jež začal hořet.

Podle pracovníků jihokorejského ministerstva dopravy byly na místě nehody nalezeny obě „černé skříňky“ (DFDR – Digital Flight Data Recorder a VCR – Voice Cockpit Recorder), které – pokud nedošlo k jejich zničení v důsledku požáru – mohou ozřejmit, co bylo příčinou katastrofy.

Poškozeným dopravním strojem byl 15 let starý Boeing B737-8AS:

Boeing 737 NG / Max – MSN 37541    HL8088

Serial number37541 LN:3012
Type737-8AS
First flight date19/08/2009
Test registrationN1786B
Seat configurationY174 
Hex code71C088 
Engines2 x CFMI CFM56-7B26
StatusWritten off

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading