Tiskové zprávy

Po vlacích už i autobusy: Lokni instaluje svoji první filtrační stanici na autobusovém nádraží Florenc v Praze

lokni florenc

Další klíčový dopravní uzel v ČR otevírá cestu k udržitelnému řešení pitného režimu bez zbytečných plastů. Po úspěšných instalacích na českých vlakových nádražích se startup Lokni rozšiřuje na pražské autobusové nádraží Florenc, kde instaluje první filtrační stanici na pitnou filtrovanou vodou do vlastní lahve.

Ústřední autobusové nádraží Florenc, které vlastní a provozuje společnost Penta Real Estate, se tak stává prvním autobusovým terminálem nabízejícím ekologickou alternativu balené vody.

Projekt je přirozeným pokračováním úspěšného konceptu Lokni ve veřejném prostoru, který si na vlakových nádražích rychle získal podporu veřejnosti. Na pražském hlavním nádraží po roce fungování cestující realizovali již přes 23 tisíc odběrů a celkově se díky filtračním stanicím na všech 13 nádražích v ČR ušetřilo více než 92 tisíc plastových lahví – což představuje více než 2,3 tuny plastového odpadu a přibližně 5,29 tisíce kilogramů CO₂. Popularita filtračních stanic Lokni v celé ČR navíc roste meziměsíčně o dvouciferná procenta.

Ústřední autobusové nádraží Florenc je nejvytíženější autobusové nádraží v ČR a nabízí podobně jako vlaková nádraží silný potenciál pro další snížení spotřeby jednorázových plastů. Instalaci filtrační stanice realizuje Lokni s Penta Real Estate a navazuje tak na spolupráci, která započala už v rámci revitalizace pražské Masaryčky.

„Na Masaryčce už filtrační stanice Lokni úspěšně fungují na vlakovém nádraží i v našich kancelářských budovách a potvrdilo se, že veřejnost vítá možnost čerpat kvalitní vodu přímo do vlastní lahve. Instalace na Florenci je dalším krokem, kterým chceme pomoci snižovat odpad z jednorázových obalů,“

říká David Musil, Managing Director společnosti Penta Real Estate pro Českou republiku.

Filtrační stanice Lokni na autobusovém nádraží Florenc funguje stejně jako na vlakových nádražích a umožňuje cestujícím načepovat si do vlastní lahve čerstvou filtrovanou vodu, a to s možností volby mezi perlivou i neperlivou. Cestující s mobilní aplikací Lokni si mohou denně natočit až 0,5 litru neperlivé chlazené vody zdarma v rámci tarifu Nádraží nebo mohou vodu zakoupit prostřednictvím platebního terminálu přímo u stanice, a to za zlomek ceny balené vody v obchodech. Filtrační stanice je umístěna v nové odbavovací hale (Hala 1) vedle toalet.

Systém Lokni využívá vícestupňovou uhlíkovou filtraci kombinovanou s pokročilou UV-C LED technologií, která z vody odstraní chlor, nežádoucí pachy, chutě i nečistoty větší než 0,2 mikronu, včetně pesticidů, zbytků léků a hormonů. Oproti balené vodě v PET lahvích, která je často ve stáncích dlouhodobě vystavena slunci a kolísavým teplotám, nabízí načepovaná voda z filtrační stanice stoprocentní kvalitu bez ohledu na stav vodovodního potrubí nebo lokalitu.

Vize: města bez zbytečného plastu Podobně jako na nádražích po celé republice i na Florenci denně projdou desetitisíce cestujících, kteří nyní budou mít možnost načerpat si filtrovanou vodu do vlastní lahve a omezit tak spotřebu balené, které se jen v České republice každý rok prodá více než miliarda litrů. Lokni navíc plánuje pokračovat v expanzi na další autobusová nádraží a další dopravní uzly.

„Jednáme i o rozšíření na další vlakové a autobusové stanice a vedeme diskuse s městy o implementaci i na jiných klíčových místech. V instalaci filtračních stanic nevidíme žádné překážky a vnímáme ji jako další rozšíření služeb nabízených ve stanicích veřejné dopravy, navíc s ekologickým a udržitelným přesahem,“

dodává Martin Václavík, CEO Lokni.

Startup Lokni svým působením chce dále inspirovat k širšímu přístupu k udržitelnému pitnému režimu napříč městy i veřejnými institucemi. „Naším cílem je postupně vytvořit síť, kde by filtrovaná voda byla dostupná nejen ve všech hlavních dopravních uzlech, ale obecně v širším veřejném prostoru. Věříme, že čím více měst a míst zpřístupní alternativu k balené vodě, tím více lidí přijme tuto změnu za svou, a přispěje tak k ekologičtější budoucnosti pro nás všechny,” uzavírá Václavík.

Filtrační stanice Lokni jsou zároveň unikátní digitální reklamní platformou iCLV, která využívá LCD displeje přímo na automatech. Tento prostor umožňuje efektivní cílení kampaní na konkrétní cílové skupiny, jako jsou studenti či cestující hromadnou dopravou. Zadavatelé reklamy tak navíc kofinancují provoz těchto filtračních stanic, což umožňuje nabídnout filtrovanou vodu zdarma a zároveň zvyšuje pozitivní vnímání jejich značky.

O startupu Lokni:

Lokni je český startup zaměřený na udržitelné řešení pitného režimu pomocí filtračních stanic, které poskytují čerstvou filtrovanou vodu do vlastní lahve bez nutnosti balených plastů. S více než 120 tisíci uživateli a 90 filtračními stanicemi po celé ČR působí Lokni především na univerzitách, kde má své zařízení na 76 fakultách, a také ve veřejném prostoru, včetně 13 železničních nádraží a nově autobusového nádraží Florenc v Praze. Projekt díky svému řešení již ušetřil přes 15 milionů PET lahví a dál meziročně roste ve dvouciferných číslech. Kromě veřejných stanic startup nabízí také řešení filtrace pitné vody pro domácnosti Lokni Ultimate nebo zařízení bez ovládání přes aplikaci vhodné pro firmy a jiné komerční objekty.

-ts-


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading