Silniční Doprava

Audi zavře továrnu v Bruselu, výroba modelu Q8 e-Tron zatím nemá náhradu

audi brussels

Nízké prodeje EV z produkce koncernu VW mají první oběť: vedle diskutovaných opatření v podobě ukončení výroby v některých provozech koncernu v SRN, továrna Audi v Bruselu skončí s výrobou v Březnu 2025.

By Vauxford – Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=95939742

A zatím co uzavření některých továren koncernu VW v Německu provází výrazný odpor odborů VW Group a zástupců spolkové země Dolní Sasko, s uzavřením továrny v Bruselu, z jejíchž výrobních linek sjíždí na automobilový trh modely Audi Q8 e-tron, nijak zásadní problémy nebyly.

Vedení Audi prostě oznámilo, že výroba v Bruselu končí 28. Března 2025 a zhruba 3000 zaměstnanců si může hledat práci někde jinde.

Zda bude výroba modelové řady převedena do jiné země zatím nebylo ze strany automobilky nijak vyjasněno, nicméně lze předpokládat, že díky nízkým prodejům EV automobilů k navýšení výrobních kapacit v jiných závodech zřejmě nedojde.

Výrobní závod Audi v Bruselu má celkovou roční výrobní kapacitu 120 000 vozů, v roce 2023 bylo vyrobeno 53 500 vozů.

V médiích napříč Evropou se objevily spekulace, že výrobní celek Audi v Bruselu by měl být prodán výrobci EV z Číny, automobilce NIO, nicméně tyto spekulace nebyly ze strany NIO komentovány, vyvráceny ani potvrzeny. Pokud by však došlo k naplnění spekulací a NIO by bruselské výrobní prostory od Audi skutečně převzalo, bylo by to vskutku velmi ironické zakončení výroby EV Audi v Bruselu, srdci Evropské Unie a vlastně přímo pod nosem Ursuly von der Leyen, autorky a zaryté propagátorky tzv. Green Deal doktríny.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading