Kolejová Doprava - Infrastruktura

Zrušená železniční trať má naději na rekonstrukci – po 50-ti letech

Když v šedesátých letech minulého století baron Richard Beeching dokončil svoji analýzu optimalizace železniční dopravy, bylo více – méně jasné, že se v podstatě jedná o likvidaci takřka poloviny železniční sítě ve Spojeném království. A vývoj událostí dal tento dojem jen potvrdil.

A jakkoliv příznivci železnice doufali, že v budoucnu by některé z tratí mohli být oživeny, až na pár ojedinělých a vzácných případů se tak bohužel nestalo.

V současné době však všechny okolnosti nahrávají tomu, že některé z tratí, jež byly zrušeny během tzv. Beechingovy reformy, by mohly být znovu zprovozněny. Jednou z tratí, jež byly vybrány k renovaci, je i trať Waterside v hrabství Hampshire.

Původní železniční stanice Marchwood, zdroj BBC

Po takřka 54 letech se tak cestující dočkají železničního spojení mezi městem Totton a rafinérií paliv v Fawley. Trať měří cca 10km a nabízí perfektní možnosti pro příměstskou dopravu zaměstnanců rafinérie ze Southamptonu.

Provoz na renovované trati bude mezi železničním uzlem Southampton Central a městem Hythe, k jehož zajištění budou nasazeny DMU BR Class 158. V počátku obnoveného provozu se počítá s 30 minutovým intervalem, po ročním provozu pak bude rozhodnuto, zda je interval dostačující.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading