Když v šedesátých letech minulého století baron Richard Beeching dokončil svoji analýzu optimalizace železniční dopravy, bylo více – méně jasné, že se v podstatě jedná o likvidaci takřka poloviny železniční sítě ve Spojeném království. A vývoj událostí dal tento dojem jen potvrdil.
A jakkoliv příznivci železnice doufali, že v budoucnu by některé z tratí mohli být oživeny, až na pár ojedinělých a vzácných případů se tak bohužel nestalo.
V současné době však všechny okolnosti nahrávají tomu, že některé z tratí, jež byly zrušeny během tzv. Beechingovy reformy, by mohly být znovu zprovozněny. Jednou z tratí, jež byly vybrány k renovaci, je i trať Waterside v hrabství Hampshire.

Po takřka 54 letech se tak cestující dočkají železničního spojení mezi městem Totton a rafinérií paliv v Fawley. Trať měří cca 10km a nabízí perfektní možnosti pro příměstskou dopravu zaměstnanců rafinérie ze Southamptonu.
Provoz na renovované trati bude mezi železničním uzlem Southampton Central a městem Hythe, k jehož zajištění budou nasazeny DMU BR Class 158. V počátku obnoveného provozu se počítá s 30 minutovým intervalem, po ročním provozu pak bude rozhodnuto, zda je interval dostačující.
Discover more from Dopravní Magazín
Subscribe to get the latest posts sent to your email.