Dopravní Magazín Kolejová Doprava Železniční doprava Železniční doprava osobní

Ve Švédsku testují třetí generaci EMU Alstom SL X60

Ve švédském městě Bro testují třetí generaci EMU X60 od francouzského Alstomu, verzi X60B, která koncepčně vychází z typu Alstom Coradia.

Alstom Coradia se vyrábí jak v modifikaci EMU (Electric Multiple Unit), tak i DMU (Diesel Multiple Unit) a je vnímána jako jednotka pro rpvoz v rámci dálkových meziměstských spojů (Inter City).

Verze X60B nahradí předchozí EMU X10 švédského výrobce ASEA, která je v provozu již od roku 1985 a doplní varianty X60 a X60A, které jsou nasazovány na příměstské trasy v okolí švédského hlavního města od roku 2005.  Dodejme, že ve Švédsku lze potkat i odvozené varianty X61 a X62: X61 je EMU se sníženou kapacitou, místo 6ti vložených vozů jsou vloženy pouze 4. X62 je pak odvozeninou s vloženým bistro vozem – tohoto vylepšení  se původní Coradia dočkala proto, že X62 je nasazena v severnější části Švédska, kde jsou vzdálenosti mezi jednotlivými městy delší, než v části jižní.

Zajímavostí EMU Alstom Coradia je fakt, že 95% dílů, jež byly použity k výrobě a kompletaci, mají charakter recyklovatelných dílů – proto je řada Coradia vnímána jako dopravní prostředek s označením High Environmental Standards, neboli dopravní prostředek, který splňuje vysoké  ekologické standardy.
Další video nám připomene, jak vypadají EMU X11, jež mají být nahrazeny nabíhající řadou X60:


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading