Ne, to opravdu není vtip. Britský dopravce SWR (Southwestern Railway) se po takřka 40 letech rozhodl obnovit zastaralý vozový park nákupem 90 jednotek BR Class 701 od Bombardieru.
10 jednotek již bylo dodáno do vozového depa poblíž Southamptonu, v Eastleigh. A od té doby tam jednotky stojí a nejezdí. Důvod?
Vcelku bizarní: stěrače. Bez legrace, opravdu stěrače! Respektive, jejich rozměr.
Odborová organizace britských pracovníků v železniční dopravě ASLEF totiž podala podnět k prošetření velikosti stěračů, neboť jejich stávající umístění na čele jednotky a hlavně jejich rozměr brání strojvedoucím ve výhledu na signalizační zařízení, jež je instalováno podél všech britských tratí.

Cože je docela vtipné, protože signalizační zařízení se v 99% případů nachází (logicky) na levé straně kolejového tělesa, takže stěrač v klidové poloze, umístěný na pravé straně čela jednotky asi opravdu nemůže strojvedoucím bránit ve výhledu.
Nicméně, vzhledem k tomu, že byla zpochybněna bezpečnost provozu jednotek Class 701, je nutné celou záležitost prošetřit a dozorové organizace, ORR (Office of Rail and Road) a RAIB (Rail Accident Investigation Branch), se k danému problému budou muset vyjádřit. A do té doby bude oněch 30 miliard korun ležet ladem.
Discover more from Dopravní Magazín
Subscribe to get the latest posts sent to your email.