Kolejová dopravní technika

Nové vozy pro londýnskou DLR: o 2 miliardy dražší a se zpožděním

Nové vozy pro Dockland Light Railway (DLR) měly být postupně dodávány od Dubna 2024, nicméně jak se zdá, díky nedostatku finančních prostředků se dodávka opozdí o nejméně 9 měsíců.

DLR, jejímž prostřednictvím se ročně přepraví bezmála 100 milionů cestujících, se již po dva roky připravuje jednak na dodávky nových, méně hlučných, klimatizovaných vozů a jednak na dostavbu tří nových zastávek: Thames Wharf, Canning Town South a City Hall. A jak se zdá, nic z toho nejde podle plánu.

Stávající vozový park v provedení samoobslužných jednotek B07 od výrobce Bombardier je starý bezmála 30 let a je proto logické, že se operátor londýnské dopravy, TfL (Transport for London), rozhodl zastaralé bezobslužné vozy vyměnit za nové.

Samoobslužná souprava B07, autor fotografie: By srfurley – https://www.flickr.com/photos/190182740@N02/51263964652/, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=107266492
Interiér stávajících souprav B07. Autor fotografie: By Sunil060902 – Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8282796

Nové jednotky ponesou typové označení B23, výrobcem je španělský CAF, který měl nové jednotky začít dodávat letos v Dubnu. K výše zmíněným potížím se následně přidaly i problémy s integrací nových jednotek do stávajícího zabezpečovacího zařízení, kdy při testovacím provozu projížděla testovací souprava přes signál Stop.

Postupné dodávky nových souprav B23 proto byly odsunuty na průběh roku 2026.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading