Dopravní Magazín Letecká Doprava Nehody a mimořádnosti

QZ8501: nejprve prudké stoupání, poté následoval pád

Podle vyjádření indonéského ministra dopravy, Ignasius Jonana, Airbus A320 společnosti Indonesia AirAsia na letu QZ8501 se snažil o rychlé vystoupání před tím, než došlo k jeho pádu do moře.


Podle dosavadních zjištění stroj stoupal v onom konkrétním úseku letu rychlostí 6000 stop za minutu, což je dvojnásobná rychlost, než jakou měl stroj mít.
Příčinou, proč se piloti snažili rychle vystoupat do vyšší letové hladiny byly s největší pravděpodobností velmi nepříznivé povětrnostní podmínky, kež v dané oblasti toho dne panovaly. Ze zatím známých zjištění je proto možné předpokládat, že piloti se snažili vystoupat do vyšší letové hladiny v domění, že ve vyšší letové hladině budou povětrnostní podmínky příznivější. Této verzi by také odpovídal i dřívější požadavek pilotů na změnu letové hladiny, který byl pracovníkem ŘLP odmítnut, neboť se v požadované letové hladině pohybovalo jiné letadlo.
Díky doposud známým faktům lze tedy předpokládat, že piloti měli až do posledních okamžiků stroj pod kontrolou, a snažili se vyhnout bouři, která panovala v prostoru, jímž měli udanou letovou trasu. Jaké však byly přesné příčiny pádu letadla, to by měly přesně určit až data ze zapisovače FDR a záznamníku CVR.

infographic

Infografika převzata z Channel NewsAsia


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading