Deset let poté, co let MH370 zmizel z radarů i z reálného světa a šest let poté, co bylo ukončeno pátrání po letadle i obětech se zdá, že v příběhu bude napsána další, nová kapitola.
Podle australské tiskové agentury NCA Newswire se malajsijský ministr dopravy Anthony Loke Siew Fook při jednání v tamější sněmovně zmínil, že malajsijská vláda obdržela nabídku od americké společnosti Ocean Infinity. Ta se nabídla právě malajsijskému ministerstvu dopravy, že je ochotna na vlastní náklady zahájit nové pátrání po případných troskách letadla Boeing B777-300ER (9M-MRO).
Boeing 777 – MSN 28420 9M-MRO
Serial number | 28420 LN:404 |
Type | 777-2H6ER |
First flight date | 14/05/2002 |
Test registration | |
Seat configuration | C35 Y239 |
Engines | 2 x RR Trent 892 |
Status | Written off |
Ocean Infinity předpokládá, že nové pátrání by mělo být zahájeno v jižní oblasti Indického oceánu a podle předběžných výpočtů by do průzkumu měla být zahrnuta oblast o rozloze 15 tisíc čtverečních kilometrů.

Ministr Loke dodal, že společnost Ocean Infinity je ochotna celou akci pojmout v režimu „no find – no fee“, což lze přeložit jako smluvní ujednání, kdy Ocean Infinity obdrží platbu (odměnu) pouze v tom případě, že její pátrací akce bude úspěšná.
Předpokládané náklady na novou pátrací operaci jsou prozatím odhadovány ve výši 104 milionů amerických dolarů.
Jak jsem již zmínil v tehdejší aktualitě, let MH370 byl operován Malaysia Airlines, dopravním prostředkem byl stroj Boeing B777-300ER (detaily stroje jsou uvedeny v tomto článku výše v tabulce). Pátrání po zmizelém stroji trvalo 4 roky a bylo bezvýsledné.
Discover more from Dopravní Magazín
Subscribe to get the latest posts sent to your email.