Dopravci LCC Dopravní Magazín Letecká Doprava

O AirBerlin se zajímají Lufthansa a Ryanair

Poté, co se německý dopravce Airberlin (Air Berlin PLC & Co. Luftverkehrs KG) dopracoval letos v létě k insolvenci; došlo na otázku “kdo to převezme”.

Paradoxně, jako první naznačil možný zájem irský letecký nízko-nákladový gigant Ryanair, který si na německém trhu vede vcelku dobře; teprve až po veřejném oznámení Ryainairu se ke stejnému kroku odhodlala Lufthansa – a zároveň podala oficiální cestou návrh na převzetí části Airberlin, včetně části majetku.

Nic méně, jak sdělil médiím Michael O’Leary, CEO Ryanairu, společnost bude požadovat přístup k ekonomickým datům Airberlin a teprve poté upraví svoji nabídku “patřičným směrem”. Opatrnost Ryanairu není zbytečná: pokud se podíváme na finanční výsledky, jež dopravce zveřejňuje na svých stránkách, snadno zjistíme, že se v posledních 4 letech prakticky nedostal ze ztrát.
Z pohledu Ryainairu by akvizice Airberlin dávala smysl: Ryanair má sice v sousedním Německu několik svých základen, na kterých má k dispozici různý počet strojů; avšak při pohledu na mapu destinací Ryanairu v rámci Německa zjistíme, že většina letů je mezinárodních – snad s výjimkou vnitrostátní linky Kolín nad Rýnem – Berlín.
Pokud by tedy Ryainair do svého “portfolia” přidal s pomocí Airberlin vnitrostátní destinace, rázem by získal možnost doplňovat cestujícími své mezinárodní lety z Německa a to právě prostřednictvím vnitrostátních linek Airberlin…
Zatím však není jasné, jak se celá záležitost bude vyvíjet, Ryanair vydal pouze ono nic neříkající prohlášení o možném zájmu a Lufthansa pak vydala pouze tiskovou zprávu s obecnou deklarací návrhu na převzetí Airberlin.
Zda se do celé věci nějakým způsobem “zamíchá” easyJet, o jehož zájmu se také spekuluje, není vůbec jasné.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading