Dopravní Magazín Tramvaje a Metro

Londýn: nová stanice metra Canary Wharf vypadá zajímavě

Centrum Londýna je v současnosti vysoce frekventovanou oblastí – bez ohledu na typ dopravy. Železniční doprava v Londýně a jeho okolí je na limitu grafikonů, autobusová doprava je limitována hustotou dopravy automobilové a zároveň je limitována stavem komunikací. Zbývá metro.


Avšak i londýnské metro má technické i provozní limity – a pokud jste měli někdy možnost zažít londýnské metro v dopravní špičce, pak se jistě shodneme na názoru, že to není nic pro slabé povahy. V současné době neexistuje řešení, jak dopravu nejvytíženějších úseků metra zhustit. Vyjma výstavby nových úseků metra – ale v tomto případě narazíte (pro změnu…) na překážky, které nelze zbourat, upravit, nebo obejít. Inženýrské sítě, tunely jiných tras metra. Bývalé úkryty z dob druhé světové války. Pylony, bez nichž se neobejdou stavby na povrchu… Těch překážek je opravdu hodně.
A jakkoliv je to překvapivé, projektanti firmy CrossRail našli v centrální části Londýna místa, kudy je ještě možné razit nové tunely metra. V roce 2012 byly práce zahájeny, v roce 2019 by pak měla být ražba tunelů dokončena. Jedním z kritických úseků ražby nového tunelu byla současná stanice metra Tottenham Court Road. Nyní jsou zde přestupní stanice pro linky Central a Northern. Při ražbě nového tunelu pak došlo k situaci, že razící štít byl pouze 35 cm od eskalátorů a okolní infrastruktury, na spodním profilu byl pak 85 cm od úrovně stropu níže položené stanice.

new tube london

Součástí celého projektu je pak i výstavba nových stanic metra, které odlehčí těm stávajícím. Mezi těmi novými pravděpodobně vynikne nová stanice metra Canary Wharf – bude totiž vybudována ve vodě, v jednom z místních doků. V rámci architektonického řešení bude zajímavostí velká “zimní” zahrada s celodenním provozem Na úrovni terénu najdou cestující podlaží s komerčními objekty – tedy obchody a restaurace. Pod úrovní vodní hladiny budou umístěny technicko-provozní prostory a vlastní stanice metra.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading