Španělské výzkumné a testovací centrum pro VRT, jež je známo pod zkratkou ADIF, či CEATF, bude v nejbližší době podrobeno hloubkovému vyšetřování ze strany Evropské komise.
Komise se totiž domnívá, že dotace ve výši 358 milionů Eur, na níž se kromě Španělska podílel i fond pro Regionální obnovu a rozvoj (ERDF), byla čerpána na základě nepravdivých, či neúplných informací. Existuje i podezření, že část finančních prostředků byla použita na jinou, nesouvisející a pro dotace neschválenou výstavbu.
Evropská komise se obává, že část finančních prostředků byla použita v rozporu s původním plánem, který hovořil o výstavbě infrastruktury – konkrétně o vysokorychlostním železničním okruhu, který má být určen pro testy VRT souprav s rychlostí do 520 km/h. Dle jejich názoru, příjemce použil dotace i na projekty, jež sice s tímto konkrétním souvisejí, avšak nebyly zařazené do dotačního programu. Komise se proto obává, že i když nelze hovořit o zneužití finančních prostředků, existuje podezření, že byly použity nesprávným způsobem.
Nyní tedy začne prověřování veškerých finančních toků k dotčenému příjemci dotací a po následném vyhodnocení bude komisí uvolněna závěrečná zpráva.
Discover more from Dopravní Magazín
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
[…] ve prospěch VRT. Mimochodem: o tom jsem psal už dávno i zde na stránkách DM (první článek a druhý článek), ale protože Dopravní Magazín je příliš malý projekt, nikdo si toho nevšiml. I tak je s […]