Před dvěma lety jsem na stránkách magazínu popsal poměrně bouřlivý spor mezi britskou vládou a logistickým gigantem DP World, který se týkal propuštění zaměstnanců dopravce P&O Ferries.
Ve zkratce: v roce 2022 byli propuštěni všichni kmenoví zaměstnanci dopravce P&O Ferries, který zajišťuje lodní spoje mezi městy Dover a Calais. Propuštění zaměstnanci byli takřka okamžitě nahrazeni agenturními zaměstnanci (první aktualita a návazný komentář).
Nyní se britské vládě její unáhlené komentáře k tehdejší situaci vrací jak bumerang – a to v negativním slova smyslu.
Logistický gigant DP World, který je mimochodem i investorem dopravce P&O Ferries oznámil, že mění své původní plány a nehodlá nadále investovat do rozšíření kontejnerového překladiště London Gateway port u východo-anglického města Corringham. Uvažovaná investice se pohybovala ve výši až 1 miliardy liber šterlinků (přibližně 29 miliard korun českých).

Situace velmi rychle eskalovala do podoby ostudy, neboť v Londýně se minulý týden konal summit obchodních delegací s premiérem Keir Starmerem. Premiér měl v plánu o plánovaných investicích jednat s čelním představitelem DP World, Sultánem Ahmed bin Sulayem – ten však jednání s britským premiérem zrušil, a to pouhý týden před plánovanou schůzkou.
Pro britskou vládu je to velmi výrazný políček, který utržila v začátku jejího vládnutí. Pravděpodobně to nebude mít nijak zásadní vliv na oblíbenost či neoblíbenost vládního kabinetu, může to však vyslat negativní signál dalším potenciálním investorům.
Přístav London gateway leží pouhých 50 kilometrů od Londýna, se kterým je spojen rychlostní silnicí A13 a železniční tratí, která vede podél řeky Temže směrem k Londýnu. Přístav je vhodný k zakotvení kontejnerových lodí s hlubokým ponorem a má celkovou kapacitu k odbavení necelých 4 milionů kontejnerů ročně.
Discover more from Dopravní Magazín
Subscribe to get the latest posts sent to your email.