Dopravní Magazín Kolejová Doprava Železniční doprava Železniční doprava nákladní

Česká stopa ve Finsku: Fenniarail zahajuje provoz s lokomotivami 774.7

Tato aktualita není nikterak zásadní, přesto si zaslouží zveřejnění.

Finský operátor nákladní železniční dopravy Fenniarail obdržel povolení k provozování dopravních služeb v rámci liberalizace nákladní železniční dopravy ve Finsku. Jeho prvním zákaníkem je dřevozpracující závod Kemijärvi, pro kterého bude Fenniarail zajišťovat svoz dřeva ze severní části země do přístavu Bothnia port u města Oulu a do překladiště ve městě Kotka. Celá trasa měří zhruba 1000 km a pro vozbu vlaku má dopravce k dispozici lokomotivy řady 774.7F českého výrobce dopravní železniční techniky CZ Loko.
774_711___1882015_lokoa
Provoz této nákladní linky v režii soukromého dopravce by měl být zahájen v Červnu tohoto roku, nic méně termín bude ještě upřesněn – v Kemijärvi totiž leží přes 2 metry sněhu, což prozatím vylučuje výstavbu 700 m vlečky.
Cena lokomotivy 774.7 se pohybuje v rozmezí částky 1,7 milionu Eur až 2 miliony dle výbavy a provedení, jež si určuje odběratel. CZ Loko jich k loňskému roku vyrobilo rovnou 100. Celková produkce bez ohledu na produkční řady dosáhla počtu 833 kusů.
Je příjemné zpracovávat aktuality, v nichž lze vyzdvihnout kdysi světoznámou českou strojírenskou výrobu…


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading