Dopravní Magazín Kolejová Doprava Železniční doprava Železniční doprava nákladní Železniční doprava osobní

Černý týden pro Eurotunel: další závada omezila provoz mezi Francií a Velkou Británií

Eurostar a Eurotunnel, dvě společnosti, jež provozují dopravu skrze podmořský železniční tunel mezi Francií a Velkou Británií, si mohou v kalendáři označit posledních sedm dní černou barvou.


Jsou snad stávající problémy náznakem budoucích technických problémů, jimž může být podmořský tunel mezi Francií a Velkou Británií vystaven?
Nejprve v sobotu, v poledních hodinách, došlo v soupravě určené pro přepravu automobilů k zahoření dopravního prostředku  a k zastavení provozu v obou směrech. Nejednalo se o kritickou situaci a požární jednotka francouzských hasičů, kteří byli k zásahu povoláni, nehlásila žádná zranění. Následkem tohoto incidentu byl zastaven provoz v obou směrech, což způsobilo nemalé komplikace cestujícím z obou směrů.
Následující den, v neděli 18. ledna, byla iniciována inspekční výluka v prostorách tzv. “severního” tunelu z Velké Británie do Francie a pro běžný provoz byla střídavě používána pouze tunel “jižní”, tedy ten, kterým je vedena doprava z Francie do Velké Británie. V průběhu oprav došlo k částečnému, nikterak zásadnímu výpadku v elektrické trakci, což mělo za následek další zpoždění jak u spojů Eurostaru, tak i Eurotunnelu.
A aby bylo naplněno pořekadlo “do třetice všeho dobrého / zlého” (zaměňte dle momentálního rozpoložení), ve středu, 21. ledna došlo ze zatím nezjištěných příčin k přehřátí  a výpadku napájecího zdroje jak pro trakční vedení, tak i pro napájení servisních, zabezpečovacích i obslužných zařízení.
Podle zdroje z prostředí Network Rail (správce železniční infrastruktury ve velké Británii), počet technických závad začíná mírně znepokojovat manažery společnosti Groupe Eurotunnel S.A., která je správcem tunelu pod Lamanšským kanálem a pro kterou by případné dlouhodobé uzavření provozu skrze tunel mohlo znamenat zásadní finanční ztráty.
Zákazníky provozovatele dopravních spojení v železničním tunelu pod kanálem La Manche jsou společnosti Eurotunnel -Le Shuttle (přeprava automobilů a nákladních vozů) a Eurostar ( železniční přeprava osob na trase Londýn Paříž/Brusel). Zákazníkem Groupe Eurotunnel je i DB Schenker, dopravce v oboru nákladní železniční dopravy.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading