Dopravci LC Dopravci LCC Dopravní Magazín Letecká Doprava

Aeroflot upravuje objednávky letadel u Airbus Industries i Boeingu

Což je krok, který manažerům dotčených výrobců rozhodně radost neudělá – nic méně je to krok logický

Ruský národní letecký dopravce Aeroflot reviduje objednávky na dodávku nových letadel u obou hlavních výrobců: Airbus Industries a Boeing.

Důvodem je fakt, že Aeroflot se rozhodl převzít do svého vlastnictví 35 letadel, jež zbyly po v loňském roce zkrachovalém konkurentovi Aeroflotu, společnosti Transaero.
V celkovém součtu by se mělo jednat o 2 dopravní letadla typu Airbus A321 (EI-VKO a EI-LED) , 13 kusů dopravního letadla Boeing 737-800 NG a prozatím neupřesněného počtu letadel typu Boeing 777 a Boeing 747. S nastalou situací, kdy se část flotily letadel zkrachovelého Transaera přesune do aktivní služby u Aeroflotu, vedení státního ruského dopravce se rozhodlo zrevidovat svůj zájem o 22 Airbusů A350 a stejný počet letadel typu Boeing 787, jež má Aeroflot v aktivních rezervacích u obou výrobců. Výkonný ředitel Aeroflotu, Giorgio Callegari, k tomu řekl:

Bylo by od nás velmi neprofesionální, kdybychom po převzetí části flotily Transaera dělali, jako že se nic neděje – opak je pravdou. Je to nová situace a musíme na ni nějakým způsobem reagovat.

Podle předběžných plánů Aeroflotu budou stroje, převedené od Transaera, létat na vnitrostátních letech, uvažuje se o destinacích Chabarovsk, Vladivostok a na poloostrov Kamčatka.
Zvláštní kapitolou je pak vlastní úpadek dopravce. Podle dostupných zpráv z ruského tisku, se bankovní instituce včele s bankovním domem  Sberbank, u kterých je evidována většinová část závazků Transaera, delší dobu snažily dosáhnout dohody o restrukturalizaci společnosti, avšak bezvýsledně. Zásadně proti byl ministr financí, jemuž zdatně – s pomocí politických tlaků – sekundoval právě Aeroflot, kteří se snažili prosadit okamžité odebrání všech licencí Transaera, nezbytných k provozování letecké dopravy, a k uzemnění všech letadel k 30. září loňského roku. Teprve až na nátlak vicepremiéra Igora Šuvalova bylo dojednáno, že Transaero zachová aktivní provoz do 2. října  a vlastní proces úpadku bude dořešen k poslednímu dni října roku 2015. V listopadu roku 2015 pak Aeroflot vydal prohlášení, že je připraven převzít do svého vlastnictví 75% akcií Transaera a ihned uhradit dluh ve výši 4 miliard dolarů.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading