Dopravní Magazín Železniční doprava osobní

Abelio Greater Anglia: první Class 379 IPEMU v měsíčním zkušebním testu

Dopravce Abelio Greater Anglia si pravděpodobně připíše prvenství (alespoň v UK určitě) za provoz elektrické jednotky, která bude mít na elektrické trakci nezávislý zdroj – bateriový.


Čtyř vozová elektrická jednotka BR Class 379 Electrostar pochází z dílen výrobce Bombardier, její kompletace probíhá v montážním závodě Bombardieru v hrabství Derby. Objednávka byla v roce 2009 zadána pro potřeby vozby na trati Londýn – Stansted (letiště).
Je mi malinko s podivem, že EMU v řadě 379 je výrobcem řazena do kategorie InterCity jednotek – její interiér neoplývá nijak zázračným uspořádáním a ani výbava není nijak výjimečná ve srovnání s jednotkami, které Bombardier řadí na úroveň regionálních jednotek – ale znáte to, prosti gustu…
Jednotka disponuje sběračem elektrické trakce, která by měla dle výrobce sloužit pouze jako záložní zdroj pro pohonné jednotky v případě, že dojde k selhání baterií. Hlavním netrakčním zdrojem je sada baterií, jež jsou u této jednotky montovány do šesti boxů, usazených v rámech pod podlahou vozů.

tn_gb-ipemu-battery_raft_fitted_with_battery_pods_close_up

Rám boxu s bateriemi elektrické jednotky EMU BR Class 379 Electrostar, zdroj: Rail.uk, autor: neuveden

 
Jednotka bude v provozním testu od 12. Ledna do 13. Února 2015, poté dojde k celkové technické prohlídce a vyhodnocení provozního testu.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading