Silniční Doprava Autobusová

Transdev Nizozemí: 39 nových elektrických autobusů od výrobce Ebusco

Nové autobusy Ebusco 3.0, určené pro městskou hromadnou dopravu budou primárně nasazeny v holandské pobočce Transdev.

Vůz je vyroben pouze z kompozitních materiálů, čímž došlo k redukci celkové hmotnosti o 8,530 kg, či o 33%, pokud redukci hmotnosti vozu vyjádříme v procentech. Vůz Ebusco 3.0 má čistě elektrický pohon s udávaným dojezdem 575 km na jedno nabití.

Zdroj: Ebusco BV

Model městského autobusu Ebusco 3.0 se vyrábí teprve od roku 2020, kdy byl homologován. Na trhu je nabízen ve dvou variantách: dvoudveřové a třídveřové. Obě varianty jsou nízkopodlažní, v celkové délce 12 metrů, obě varianty pojmou celkem 95 cestujících.

Baterie jsou u obou modelů typu LFP (lithium-železo-fosfátové, tedy bez obsahu kobaltu) s kapacitou 400kWh, u obou modelů jsou baterie uložené v podlaze šasi, při čemž elektrická výzbroj je uložena v zadním prostoru vozidla.

Zdroj: EBUSCO BV

Výrobce uvádí, že jeho autobusy jsou provozovány v celkem sedmi zemích Evropy, zejména pak v Mnichově (SRN), Frankfurt (SRN) a Amsterodam (NL), a to v počtu zhruba tří set vozidel.

Interiér se u obou modelů vyznačuje jednoduchostí a účelností. V interiéru je vyhrazený prostor pro cestující na invalidním vozíku, či cestující s dětským kočárem.

Zdroj: Ebusco BV

Model Ebusco 3.0 se může právem pyšnit zcela unikátním systémem robotizované obsluhy nabíjení, kdy řidič pouze přistaví vůz k určenému nabíjecímu stojanu – samotný proces nabíjení je již plně automatizován.

Výrobce autobusů Ebusco byl založen v roce 2010. V roce 2013 představil první verzi svého městského autobusu s plně elektrickým pohonem. V roce 2014 byla výrobcem představena verze Ebusco 2.0, k níž patří i kloubový městský autobus s plně elektrickým pohonem, o celkové délce 18 metrů. Model Ebusco 3.0, městský nízkopodlažní autobus o délce 12 metrů, sestavený z kompozitních materiálů a taktéž s plně elektrickým pohonem, byl představen v roce 2019.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading