Včera ve večerních hodinách došlo ke srážce dvou motorových osobních vlaků. K nehodě došlo poblíž městečka Llanbrynmair 900 metrů od místa, kde je jednokolejná trať rozdvojená a slouží k míjení protijedoucích vlaků.
Při nehodě v rychlosti přibližně 50km/h došlo k čelnímu střetu dvou souprav BR Class158 dopravce Transport for Wales. Podle zatím dostupných faktů došlo k projetí návěsti „Stůj“ soupravou, která obsluhovala linku ze Shrewsbury do Aberystwyth. Vlak který projel místo křížení nízkou rychlostí pak pokračoval cca 900 metrů než se čelně srazil se soupravou, která byla nasazena na lince z Machynlleth do Shrewsbury.

Podle zatím provedených výpovědí, strojvedoucí soupravy, jež projela návěst „Stůj“ stihl vběhnout do prostoru pro cestující a varovat je z nadcházející srážky. Bohužel, jeden z cestujících zemřel, pravděpodobně na srdeční zástavu. Dalších 15 cestujících bylo ošetřeno s lehkými a středně těžkými zraněními – poranění v obličeji, naražená žebra a zlomeniny.

Na místo nehody se dostavili vyšetřovatelé z úřadu pro vyšetřování železničních nehod (RAIB).
Nehoda bude zcela jistě pod drobnohledem i médií, neboť k nehodě došlo na trati, která je vybavena nejmodernějším zabezpečovacím zařízením ERTMS (European rail traffic management system) a ETCS (European train control system), neboť trať Cambrian Line sloužila k testování obou technologií v železničním provozu. Je tedy velmi pravděpodobné, že za nehodou bude spíše lidský faktor, než selhání zabezpečovacího zařízení.
Discover more from Dopravní Magazín
Subscribe to get the latest posts sent to your email.