Tramvaje a Metro

První z nových souprav pro Picadilly Line dorazila, testování v provozu se blíží

Čas nejistoty je pryč, nové soupravy pro londýnské metro – konkrétně pro linku Picadilly, se brzy začnou hromadit v depu ve čtvrti Northfield.

Depo linky Picadilly v Northfield, Autor Aubrey Morandarte from Guildford or Coventry, England – IMG_3942, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40984097

V dostatečném předstihu byla do Londýna dopravena první souprava řady LU 2024 Stock, je již v depu Cockfosters, kde dojde k posledním úpravám a která bude následně nasazena k testování bez cestujících na Picadilly Line.

LU 2024 Stock patří k jednotkám pro provoz v Deep-Level-Tube, tedy na těch linkách metra, které byly budovány ražením tunelů. Druhou variantou je tzv. Subsurface Level – což je soustava tratí, jež byly zahloubeny do terénu a následně opatřeny vrchním krytem. Ražené tunely londýnského metra mají specifický jízdní profil, jak lze vidět na fotografii:

Pohled na renovovanou soupravu LU 1995 Stock, která vyjíždí z raženého tunelu. Autor
SPSmiler

Realizaci výroby nové řady LU 2024 Stock má na starosti výrobce kolejové dopravní techniky Siemens, který jednotky vyrábí v závodech ve výrobních závodech ve Vídni (Rakousko) a Goole (Velká Británie). Celkem bude vyrobeno 94 souprav v řazení devíti vozů, kde na každém konci soupravy je řazen řídící vůz. Transport for London má s výrobcem smlouvu s opcí na celkový počet 250 jednotek.

Jednotky jsou již z výroby vybaveny softwarovou verzí pro bezobslužný provoz, nicméně zatím není jisté, zda a kdy by taková varianta provozu došla realizace. Výbava souprav dále zahrnuje kamerový systém exteriéru a interiéru – což je v britských dopravních prostředcích již zcela běžné vybavení, a také jsou vybaveny klimatizací – což naopak běžné není a v případě souprav, provozovaných na Deep-Level linkách to bude velmi vítané.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading