Čas nejistoty je pryč, nové soupravy pro londýnské metro – konkrétně pro linku Picadilly, se brzy začnou hromadit v depu ve čtvrti Northfield.

V dostatečném předstihu byla do Londýna dopravena první souprava řady LU 2024 Stock, je již v depu Cockfosters, kde dojde k posledním úpravám a která bude následně nasazena k testování bez cestujících na Picadilly Line.
LU 2024 Stock patří k jednotkám pro provoz v Deep-Level-Tube, tedy na těch linkách metra, které byly budovány ražením tunelů. Druhou variantou je tzv. Subsurface Level – což je soustava tratí, jež byly zahloubeny do terénu a následně opatřeny vrchním krytem. Ražené tunely londýnského metra mají specifický jízdní profil, jak lze vidět na fotografii:

SPSmiler
Realizaci výroby nové řady LU 2024 Stock má na starosti výrobce kolejové dopravní techniky Siemens, který jednotky vyrábí v závodech ve výrobních závodech ve Vídni (Rakousko) a Goole (Velká Británie). Celkem bude vyrobeno 94 souprav v řazení devíti vozů, kde na každém konci soupravy je řazen řídící vůz. Transport for London má s výrobcem smlouvu s opcí na celkový počet 250 jednotek.
Jednotky jsou již z výroby vybaveny softwarovou verzí pro bezobslužný provoz, nicméně zatím není jisté, zda a kdy by taková varianta provozu došla realizace. Výbava souprav dále zahrnuje kamerový systém exteriéru a interiéru – což je v britských dopravních prostředcích již zcela běžné vybavení, a také jsou vybaveny klimatizací – což naopak běžné není a v případě souprav, provozovaných na Deep-Level linkách to bude velmi vítané.
Discover more from Dopravní Magazín
Subscribe to get the latest posts sent to your email.