Dopravní Magazín

Špatná zpráva z Heathrow Express: uniformní Electrostar nahradí dizajnově povedenou Class 332

Špatná zpráva z Heathrow Express: uniformní Electrostar nahradí dizajnově povedenou Class 332

Tak toto se opravdu nepovedlo: dopravce GWR (Great Western Railway) oznámil, že je rozhodnut obměnit vozový park na železničním spojení mezi londýnským letištěm Heathrow a železničním uzlem Paddington.

Změna bohužel postihne soupravy BR Class 332, které se díky svému povedenému dizajnu staly ikonickou součástí rychlého spojení mezi Heathrow a centrem Londýna.

332002_at_paddington_abu

BR Class 332 Electrostar, Zdroj: Wikipedia

EMU BR Class 332 je společným dílem španělského CAF-u a německého výrobce Siemens, která byla vyráběna v letech 1997 – 1998 a to v celkovém počtu 14 souprav. U těch bylo již od počátku jasné, že na jiné výkony – vyjma Heathrow Express –  nasazovány nebudou. Tomu odpovídal i navržený interiér, který měl na svoji dobu velmi futuristický a velmi pohodlný interiér. A o ten šlo zejména: cenová dostupnost tohoto železničního spojení nikdy nepatřila a ani dnes nepatří do základního cenového pásma železniční osobní dopravy ve Velké Británii: s cenou £22 za jednosměrné jízdné mimo špičkové výkony, v době trvání 15 minut a vzdálenosti 24 kilometrů lze spoje Heathrow Express vcelku oprávněně nazvat poměrně luxusním dopravním prostředkem. Ovšem prostředkem hojně využívaným.
Opera Snapshot_2018-04-03_092642_www.heathrowexpress.com
Bohužel, nic netrvá věčně.
Dopravce GWR, který získal licenci k provozu železničního spojení Heathrow Express, se netají záměrem obměnit vozový park. A ona obměna proběhne tak, že soupravy řady 332, které prošly během let 2012 a 2013 kompletní rekonstrukcí interiéru (za 16 milionů liber…), vymění za řadu BR Class 387 – tedy za jednotku Electrostar od Bombardieru, které je určena pro běžné výkony v příměstské železniční síti London Overground (a nejen té). A to je rozhodně nepříjemná zpráva.

Jednak proto, že se zcela vytratí vizuální styl tohoto spojení, které bylo již od svých počátků vnímáno za spojení lepší, luxusnější. Vždyť cesta z londýnského Heathrow prostřednictvím spojů metra (o jiném druhu MHD raději ani neuvažujme…) do centra Londýna trvá minimálně hodinu – v případě Heathrow Express je cestující v centru metropole za již zmíněných 15 minut. A i když je cena oproti jiným možným spojením vysoká, má svá opodstatnění: dvě cestovní třídy (Standard a First Class), v každé třídě pohodlná sedadla, každé sedadlo má k dispozici zásuvku pro připojení drobných elektrických spotřebičů. Prostě pohoda.
Jak budou vypadat Desira od GWR? To zatím nikdo netuší, ale o tom, že by nový dopravce plánoval úpravu interiéru jednotek Desiro pro Heathrow Express, se nikde nemluví – takže lze předpokládat, že k ničemu takovému ani nedojde.
Škoda.
Prezentace řady BR Class 387 Electrostar dopravce GWR z roku 2017:


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading