Železniční doprava osobní

South-West trains: investice £210 milionů do nových jednotek BR Class 700

Dopravce South-West Trains, který zajišťuje železniční dopravu z jihozápadu Anglie do Londýna oznámil, že v průběhu následujících tří let rozšíří vozový park o 30 pětivozových jednotek BR Class 700, které jsou v ostatních zemích Evropy známé pod označením Siemens Desiro City.

Podle Tima Shovellera, provozního ředitele South-West Trains, je hlavním důvodem pro rozšíření vozového parku skutečnost, že stávající flotila jednotek Siemens Desiro v provedení řad 444 (45 jednotek) a 450 (127 jednotek), již nejsou schopny obsloužit narůstající počet cestujících. Dalším faktorem, který sehrál roli při rozhodování o rozšíření vozového parku je fakt, že spoje dopravce South-West Trains by měly v budoucnu obsluhovat i železniční “smyčku” Hounslow, kde je každoročně poměrně vysoký nárůst cestujících.

desiro interiorNákup nových jednotek pozitivně ovlivní i zaměstnanost v regionech, kde je dopravce South-West Trains aktivní: v návaznosti na rozšíření flotily bude zřízeno 140 pracovních míst v přímé návaznosti – tedy zejména strojvedoucích, vlakového personálu a techniků pro údržbu vozů.
British Class 700 bude možné spatřit v reálném provozu již v roce 2016, kdy by měla být jedna jednotka nasazena na železniční spoje dopravce Govia Thames-link railway Limited mezi Londýnem a jihoanglickým Brightonem.
South-West Trains přepraví denně ve špičce více, jak 18 000 cestujících, jejichž cílem je londýnské nádraží Waterloo, jejich příměstské železniční spoje patří k nejvytíženějším v širší oblasti Londýna vůbec. Steve Scrimshaw, obchodní ředitel pobočky Siemens Transportation v UK k tomu pak dodává:

Vlaky Siemens v řadě Desiro City jsou nejoblíbenějšími vlaky v UK vůbec. Proto se snažíme neustále vylepšovat nejen exteriér vozů, ale i jejich interiér tak, aby každý zákazník věděl, že děláme vše pro jeho pohodlí.

Soudě podle prvních fotografií interiéru si dovolím tvrdit, že to s onou proklamovanou oblíbeností asi nebude tak horké, jak se nám Scrimshaw snaží podsunout – už na první pohled je patrné, že na dvouhodinové cestě pozadí cestujících asi nebude příliš nadšené. Takže si v redakci ohlídáme start jednotky BR Class na britské železnici, a s našimi zážitky z cesty s touto jednotkou Vás na stránkách magazínu určitě seznámíme.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading