Infrastruktura leteckého provozu

Pláč na Heathrow: nižší poplatky za cestujícího? Díky, CAA

Úřad pro civilní letectví, CAA, jež je kontrolním orgánem a autoritou vůči leteckým dopravcům a provozovatelům letišť ve Spojeném království, nařídil správci letiště Londýn Heathrow, společnosti Heathrow Airport Holdings, snížit poplatek za cestujícího na úroveň £25.43p v roce 2024, s dobou trvání na dva roky. Úroveň poplatku zůstane pro letošní rok zachována na původní výši £31.57p.

Rozhodnutí CAA získalo příznivý ohlas mezi dopravci, naopak provozovatel letiště je rozhodnutím značně rozmrzelý. Zatím co British Airways, jeden ze dvou největších dopravců na Heathrow, se k dané záležitosti nijak zásadně nevyjádřil; dopravce Virgin Atlantic, druhý největší dopravce na Heathrow, nešetřil pochvalami vůči CAA a kritikou vůči Heathrow Airport Holdings:

Po dvou letech konzultací ohledně poplatků za cestující, se CAA konečně rozhodla upravit cenovou hladinu výše poplatků tak, aby byl poplatek více příznivý k cestujícím, avšak jsme přesvědčeni, že mohli nařídit ještě nižší úroveň

prohlásil CEO dopravce Virgin Atlantic, Shai Weiss.

Nicméně, vzhledem k monopolnímu postavení letiště Heathrow na území Spojeného království, mohla být úroveň poplatku – s ohledem na inflaci – ještě nižší. Letiště Heathrow i po snížení poplatků na novou úroveň zůstává pro cestující jedním z nejdražších letišť na světě.

dodal Shai Weiss.

Letiště Heathrow zažilo v loňském roce velmi turbulentní období, po skončení krizových opatření na sklonku roku 2021 a na začátku roku 2022, se letiště ocitlo pod palbou kritiky jak ze strany cestujících, tak ze strany dopravců. Během letní sezony totiž došlo k několika výpadkům souvisejících s odbavením zavazadel cestující veřejnosti, jež bylo způsobeno nedostatkem pracovních sil. CAA se proto v letošním roce zaměří právě i na dodržování kvality služeb, jež souvisejí s odbavením cestujících.

Letiště Heathrow hodlá v nejbližších letech investovat přibližně 3 miliardy liber šterlinků do nákupu bezpečnostních skenerů nové generace, jež mohou zásadně zrychlit bezpečnostní kontroly odbavených cestujících. V plánu je také rekonstrukce logistického zázemí odbavených zavazadel Terminálu 2, s odhadovaným rozpočtem 1,2 miliardy liber.

V nedohlednu prozatím zůstává otázka komplexní rekonstrukce Terminálu 3, který je spolu s Terminálem 4 nejstarším v rámci letiště Heathrow; a již nedostačuje ani potřebám dopravců, ani potřebám cestujících.

Na videu londýnského deníku The Guardian je zachycen stav z loňského června, kdy se letiště Heathrow potýkalo s nedostatkem pracovníků odbavovacích úseků.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading