Kolejová dopravní technika

Sice se zpožděním jednoho roku, ale přesto: BR Class 710 je konečně “na kolejích”…

Londýnská příměstská železniční síť se dočkala svých “pěti minut slávy” – správce londýnské dopravní sítě, TfL (Transport for London), 3. Března oficiálně nasadil do provozu EMU BR Class 710 – která měla být do provozu nasazena již v roce 2018. Takže sice pozdě, ale přeci jen.

Ve stávající podobě má London Overground, jak se příměstské železniční síti v okolí Londýna říká, poměrně kuriózní dopravní techniku: dvě řady z konce let 1980 (BR Class 315/317), jednu řadu z let 2008 (BR Class 378) a “lehce” moderní BR Class 172 z roku 2010. Takže tedy nic moc. Proto také bylo nasazení nové řady BR Class 710 očekáváno s velkým nadšením.

No a protože se software již vyrobených “sedmset desítek” rozhodl stávkovat a nepracovat tak, jak se od něj očekávalo (tvrdošíjně odmítal akceptovat přítomnost další připojené jednotky v tzv. coupling režimu…), museli si chlapci inženýři od Bombardieru vyhrnout rukávy a něco s tím fakt udělat. Zase na druhou stranu, je nutné respektovat, že ve Velké Británii, v pracovním režimu neustálých “mýtings” (meeting – schůzka), “kofí brejks” (coffee break – přestávka) a “tý brejks” (tea break – taktéž přestávka, jen v jiném slovním podání…), to vlastně ani jinak dopadnout nemohlo a nakonec můžeme být rádi, že ona časová “sekera” byla jen jeden rok.

Ale jinak, jednotka je to moc povedená.

Vzhledem interiéru lehce kopíruje řadu S7 – taktéž od Bombardieru. která je určena pro provoz na linkách londýnského metra Circle, Hammersmith a District: plně průchozí interiér, s lavicemi pro sezení umístěnými podél stěn jednotky. V reálu to vypadá docela dobře a dokonce jsou jednotky S7 i docela tiché (vzhledem k tomu, že jezdí pod zemí).

Interiér jednotky S7, jež je určena pro provoz v londýnském metru – zdroj Wikipedia
Interiér EMU BR Class 710 – zdroj Wikipedia

Bombardier BR Class 710 patří do série jednotek, kterou Bombardier pojmenoval jako Aventra family, z níž koncepčně vychází a jejíž jednotlivé modifikace jsou ve výrobním programu výrobce již od roku 2015.

BR Class 710 bude nasazována do provozu postupně – čtyř-vozové jednotky 710/1 v počtu 31 jednotek s výbavou pro vozbu pod střídavým napětím a 18 jednotek s výbavou pro vozbu pod stejnosměrným napětím. Výjimku pak bude tvořit sestava 6 jednotek 710/2, které bude možné nasadit pro vozbu pod oběma napájecími soustavami a které budou obsluhovat ty části London Overground, kde je nutné plynule přecházet mezi oběma napájecími soustavami bez přerušení jízdy (část severních oblastí Londýna).

BR Class 710/1 – Zdroj: Wikipedia

U všech modifikací je uvedena stejná maximální rychlost 121 km/h, čtyř-vozové jednotky mají celkovou kapacitu 678 cestujících (489 stojících a 189 sedících), pěti-vozová varianta pak dokáže přepravit 882 cestujících (241 sedících a 641 stojících).


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading