Dopravci LCC Dopravní Magazín

Před 14ti dny: Hledáme piloty. Dnes: Piloty nebereme

Úpadek regionálního dopravce Flybe vytvořil vrásky nejen na čelech manažerů letišť Exeter a Southampton; do problémů se může dostat i Stobart Air – tedy firma, která pro Flybe operovala část letů.

Ještě před 14ti dny měl Stobart Air otevřené pozice pro nábor pilotů dopravních letadel. Avšak poté, co se k zapomnění odebral Flybe, situace se poněkud zkomplikovala: dopravce rázem přišel nejen o trasy, které pro Flybe létal, ale hlavně – a to je pravděpodobně mnohem bolestivější – došlo k okamžitému ukončení tzv. wet-lease jejich dopravní techniky, který měl dopravce s Flybe dlouhodobě sjednaný. A to znamená okamžitý výpadek v příjmech, který byl v řádu stovek tisíc Eur měsíčně. A to musí být velmi bolestivá ztráta.

Došlo tedy na situaci, kdy Stobart Air s okamžitou platností pozastavil nábor a výcvik nových pilotů, který byl ještě před 14ti dny velmi aktuální (před letní sezónou). Nyní vyzval zaměstnance, aby dobrovolně nastoupili na neplacenou dovolenou a těm zaměstnancům, kteří budou i nadále aktivní v pracovním procesu, zredukuje počet hodin.

Šéfa Stobart Air, kterým je momentálně Andy Jolly, může těšit jen fakt, že i nadále může létat pro Aer Lingus, British Airways (BA City Flyer) a KLM (KLM City Hooper). Ovšem nikdo netuší, jaký dopad bude mít na provozní situaci Stobart Air aféra s šířením viru Covid-19. Takže ve hře může být nakonec i další “padlá aerolinka” – Stobart Air.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading