Dopravci LC Dopravní Magazín Letecká Doprava

Wizzair nabídne od 1. Října lety mezi Lutonem a Moskvou

Je to zajímavé. Zatímco easyJet své lety na linkách mezi Gatwickem a Moskvou zrušil v roce 2015 s odůvodněním nízké profitability, Wizzair stejnou linku zkusí rozlétat s příchodem zimního letového řádu v roce 2019.

A rozhodně nehodlá zůstat nic dlužen své pověsti nízko-nákladového leteckého dopravce – ceny které Wizzair pro začátek nabízí, jsou na úrovni cen, za něž lze s uvedeným dopravcem létat z Lutonu do Prahy.

Doposud nejlevnější variantou pro let mezi některým z londýnských letišť a Moskvou byl dopravce air Baltic, který si za let z letiště Gatwick na moskevské letiště Šeremeťjevo žádá £130 u jednosměrného letu. Jenomže v tomto případě se jedná o let s přestupem v Rize, což z levné záležitosti udělá záležitost sice levnou, zato však dvoudenní.

Pokud se rozhodnete letět s některým z tzv. “tradičních” dopravců, pak s British Airways lze nalézt přímé spojení z letiště Heathrow na Šeremeťjevo za £375, s ruským dopravcem Aeroflot si “polepšíte” o zhruba sedmdesát liber – jednosměrná letenka vyjde u Aeroflotu v říjnu 2019 na £309.

Zdá se tedy, že Wizzair má svoji cenovou politiku posazenu “proklatě nízko u pasu” a je tedy na místě otázka, jak se Wizzair popere s ekonomickou stránkou věci. Připomeňme si, že v roce 2012 se easyJet tvrdě utkal s Virgin Atlantic v souboji o sloty na Šeremeťjevu, aby z letů do Moskvy po třech letech v tichosti vycouval – Sir Richard Branson si v oné době asi připil šampaňským, že onen souboj prohrál. easyJet tehdy svoje počínání ozřejmil lakonickým konstatováním, že linka byla ekonomicky neudržitelná.

A ona tato aktualita vůbec doznává lehce bláznivého charakteru, pokud si připomeneme, že právě British Airways oznámily ukončení letů na lince mezi Londýnem a Petrohradem – 3. Října 2019. Důvod? Nepřekvapivý: nízká profitabilita. Co je na tom bláznivé? Nic – tedy vyjma faktu, že Wizzair spustí od 1. Října další linku, taktéž z Lutonu a ta bude směřovat – ne, to není vtip – do Petrohradu.

Takže si můžeme celý příběh shrnout: Wizzair se pokusí proniknout mezi dva velké hráče na trase Londýn – Moskva a zároveň oznamuje, že začne létat mezi Lutonem a Petrohradem v takřka stejném okamžiku, kdy British Airways oznámily ukončení letů mezi Heathrow a Petrohradem. Zajímavé.

Samozřejmě že je vhodné připomenout, že nejlevnější let Wizzairu na lince do Moskvy či Petrohradu bude přesně kopírovat jeho zvyklosti: tedy za onu nejnižší cenu dopravce předpokládá, že kromě maličkosti v podobě cestujícího oblečeného do kabátu s velkými kapsami (přičemž cestující vloží do první velké kapsy své cestovní doklady a do druhé velké kapsy svrchníku pak náhradní spodní prádlo…) s jiným vybavením cestovat nebude. Protože pokud ano, cena se samozřejmě mění směrem vzůru (£79 včetně odbaveného zavazadla o váze 20kg, případně za cenu £100 zavazadlo 32kg…), ale nikoliv dramaticky – i ona nejvyšší cenová varianta Wizzairu je třetinová ve srovnání s Aeroflotem a takřka čtvrtinová ve srovnání s British Airways.

Lety budou operovány dopravcem Wizzair UK, přičemž lety mezi Lutonem a Moskvou budou v nabídce každý den v týdnu, stejně jako lety do Petrohradu. Čas odletu spoje do Moskvy bude v odpoledních hodinách (1520), do Petrohradu pak ve večerních hodinách (2225). Let do Moskvy je zapsán v délce trvání 3 hodiny a 40 minut, do Petrohradu pak 4 hodiny a 25 minut. Na obě linky může Wizzair nasadit jak Airbus A320, tak A321 – obě varianty má na Lutonu k dispozici, nic méně na přesné údaje si budeme muset ještě chvíli počkat.

Teď mne napadlo, že možná stačilo pouze napsat, že cestovatelům, kteří jsou navyklí na ceny nízko-nákladových dopravců, se otevřela vskutku zajímavá cestovní alternativa.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading