V předchozí aktualitě jsem se zmínil o tom, že na zkušební železniční okruh u české Velimi zamířila souprava CAF – BR Class 195, tak dnes to bude opět o výrobci CAF a jeho vozech MK5A, určených pro vozbu na trati, jež nese označení TransPennine Express.
Vozy MK5A, určené pro osobní dopravu, budou řazené v sestavení podobném tomu, jaké známe z jednotek RailJet: tedy lokomotiva – osobní vozy – řídící vůz. Lokomotivou bude v tomto případě další novinka na britské železniční síti, BR Class 68.

Interiér nových osobních železničních vozů British Rail Mark 5/5A

Osobní železniční vůz řady British Rail Mark 3 v nátěru dopravce GWR

Interiér osobního železničního vozu British Rail Mark 3 – zde v provedení pro dopravce Virgin
Celkově bude dopravci First dodáno 66 nových osobních železničních vozů řady Mark 5, vozy jsou vyrobeny pro maximální provozní rychlost 160 km/h (Mark 5) a 200 km/h (Mark 5A).
Tím jsme se dostali k tomu, že jeden dopravce využil možností testování svých tří nových dopravních prostředků na Cerhenickém zkušebním okruhu: DMU BR Class 195 Civity a osobních vozů Mark 5A.
Pokud Vás právě teď napadlo, že aktualita není fakticky úplně správná – neboť zmiňuji dopravce, který využil možnost testování tří nových přírůstků ve flotile, ale popisuji pouze dva, nemýlíte se.
Ale o tom třetím kousku si budete moci přečíst v další aktualitě 😉
Na přiloženém videu je zaznamenán příjezd lokomotivy řady BR Class 37 (výroba v letech 1960-1965 v celkovém počtu 309 kusů, dodnes jich slouží přibližně 5…) , s navěšenými osobními vozy Mark 5:
Discover more from Dopravní Magazín
Subscribe to get the latest posts sent to your email.