Dopravní Magazín Kolejová Doprava Železniční doprava osobní

Eurostar chystá zkušební provoz nového spojení z Londýna do Amsterodamu

Dopravce Eurostar je při chuti: v plánu dopravce je nová VRT linka mezi Londýnem a Amsterodamem

Neustávající nárůst cestujících a  víceméně příznivé ekonomické výsledky vysokorychlostního železničního spojení mezi Londýnem, Paříží a Bruselem jsou pravděpodobnou příčinou, která vedla manažery Eurostaru k zavedení nového železničního spojení mezi Londýnem a Amsterodamem.


Podle vyjádření výkonného ředitele společnosti Eurostar International Limited, Nicolase Petroviče, bude již v květnu 2016 zahájen zkušební provoz mezi Londýnem a Amsterodamem, v jehož průběhu bude dopravce zjišťovat případné nedostatky. Předpokladem je, že do ostrého, pravidelného provozu by zmíněná linka měla být uvedena v roce 2017. Zajímavým okamžikem pak byla zmínka o možném VRT spojení mezi Londýnem a Bordeaux, o němž se u dopravce Eurostar vede diskuse – podle Petroviče je Bordeaux zajímavou dovolenkovou destinací, u britských cestujících hojně navštěvovanou – konec konců, do Bordeaux má přímé denní spojení více leteckých dopravců ve Velké Británii, takže vysokorychlostní železniční spojení by mohlo být zajímavou variantou v konkurenci k leteckým linkám.
Eurostar pak naopak zcela upustil od spojení Londýn – Ženeva, s přestupem ve francouzském Lille. Jakkoliv bylo toto spojení vnímáno – díky celkové jízdní době cca 6 hodin – za atraktivní, ukázalo se, že nutný přestup v Lille na TGV Lyria, je pro cestující zatěžujícím prvkem, po kterém nikdo netouží.
Na VRT spojení Londýn – Amsterodam bude nasazena jednotka BR Class 374, tedy EMU odvozená od Siemens Velaro. Složení bude klasicky šestnácti vozové, jednotky jsou již ve výrobě a Eurostar si jednotlivé soupravy přebírá průběžně.


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading