Kolejová dopravní technika

Modernizace poslední zastaralé části vozového parku pro London Overground může začít – vítěz je znám

Správce londýnské městské dopravní sítě, Transport for London, vybral v tendru na obnovu vozového parku příměstské železnice London Overground, za vítěze firmu Bombardier.

K tomu lze pouze upřímně dodat – bylo načase. Neboť nejen v případě London Overground je možné potkat na železniční trati historicky vyhlížející jednotku, jež byla do provozu nasazena před 30 lety.

Ve finále by měli mít z rozhodnutí TfL (Transport for London, správce městské a příměstské dopravy pro Londýn a začleněné okolí, tzv. Greater London) radost i dopravci Arriva UK Trains Limited a MTR Corporation, kteří pod společným názvem London overground railway operations Ltd. drží licenci k provozování příměstských železničních linek.

Ovšem největší radost budou mít pochopitelně cestující. Z provozu bodou staženy koncepčně i technicky zastaralé EMU Clas 315/317, které byly ve výrobě v letech 1980 – 1982 a kterých po příměstských železničních tratích v Londýně a okolí jezdí přibližně 30 kusů:

Zvláštním faktem je skutečnost, že starší EMU Class 313 / 315 / 317 jsou pro cestující mnohem pohodlnější, než novější EMU Class 172 Turbostar, či Class 178 Capitalstar – zdá se, že i přes veškeré technické i technologické vymoženosti nejsou výrobci tak nějak schopni vynalézt sedačku, z níž by cestující po patnácti minutách nebolel zadek.

Avšak abych se vrátil k námi avizované budoucnosti. Ze čtyř výrobců, kteří se do soutěže přihlásili (Hitachi, Siemens, CAF a Bombardier), vybral správce londýnské dopravy firmu Bombardier. Hodnota kontraktu byla stanovena na 260 milionů liber šterlinků a výrobce představí novou řadu EMU pro londýnskou příměstskou železnici buď na konci roku 2017 (optimistický předpoklad TfL), nebo v průběhu roku 2018 (reálněji znějící předpoklad odborné veřejnosti). Kontrakt zahrnuje dodávku 45 jednotek ve dvou a čtyř vozovém provedení, v provedení podobném vozům metra typu S Stock – tedy se zcela průchozím interiérem, informačním systémem pro cestující a klimatizací:


Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Discover more from Dopravní Magazín

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading