Zhruba před půl rokem jsme na stránkách našeho magazínu zveřejnili aktualitu o projektu Bombardieru Twinndex pro švýcarské státní dráhy SBB.
Bombardier pak před nedávnem pozval vybrané novináře do jeho závodu ve švýcarském Villeneuve, aby si poprvé prohlédli interiér jednotky.
EMU Bombardier Twinndex vypadá na fotografiích velmi pěkně. O dost horší se mu pak dostává publicity od švýcarského tisku, který neváhal a opět, již poněkolikáté, veřejnosti připomněl, že celý projekt je ve skluzu o tři roky a tudíž není žádný důvod propadat nějakému extra nadšení.Kompletace jednotlivých souprav je rozdělena: čelní a zadní vůz (včetně případných restauračních vozů) jsou montovány v závodě Villeneuve, vložené vozy pak v německém Görlitz. Zdržení o tři roky bylo způsobeno námitkami odběratele, tedy SBB vůči blíže nespecifikovaným konstrukčním nedostatkům, s náběhem do reálného provozu se tedy nedočkáme dříve, jak v roce 2017. Bombardier pak jako kompenzaci za zdržení, dodá SBB tři jednotky Twinndex mimo kontrakt.
Bombardier Twinndex Inter regio 2000 podstoupí v průběhu letošního a příštího roku provozní zatěžkávací testy na testovacím okruhu VÚŽ v Cerhenicích u Velimi.
Discover more from Dopravní Magazín
Subscribe to get the latest posts sent to your email.