Wizz Air doufá, že vstup na burzu by společnosti mohl přinést až 150 miliónů €. Společnost poprvé zveřejnila záměr vstoupit na burzu v květnu loňského roku.
Původní plán vstupu na londýnskou burzu v červnu 2014 ale společnost na poslední chvíli přehodnotila a zamýšlený krok zrušila s odvoláním na nepříznivé podmínky na trhu. V listopadu pak ředitel Wizz Airu Jozsef Varadi oznámil, že v závislosti na vývoji na trhu je možné očekávat změnu postoje, ale zdůraznil, že dopravce vstupovat na burzu nijak zásadně nepotřebuje. Podle aktuálních informací je ale současná situace na trhu příznivější a proto se společnost rozhlodla své plány na vstup na burzu oživit. Nabídka primárního úpisu akcií se bude skládat z vydání nových kmenových akcií společnosti a z prodeje kmenových akcií stávajících investorů a měla by vynést přibližně 150 miliónů €. Získané prostředky budou použity na posílení finanční rozvahy firmy, na financování rozvoje linek a flotily.
Obchodní model Wizz Airu je založen zejména na propojení střední a východní Evropy s Evropou západní. Ke konci září (pololetí finančního roku 2014-15) společnost zveřejnila, že přepravila více než 8,8 miliónů cestujících v síti 18 základen a 350 tras, zahrnujících 37 zemí.
V současné době Wizz Air provozuje flotilu 54 airbusů A320, ale do konce roku 2017 plánuje navýšit počet letadel na asi 85 strojů z rodiny A320 s tím, že část z nich bude model A321, který se ve flotile poprvé objeví v letošním roce.
Discover more from Dopravní Magazín
Subscribe to get the latest posts sent to your email.